Halaman

Ahad, 31 Ogos 2008

hhmm... sekitar merdeka....

Assalamualaikumwarahmatullah...

Pertama dan selamanya.... marilah kita mengucapkan syukur ke hadrat Ilahi, kerana dengan izinNya, kita masih lagi dapat meneruskan kehidupan diatas muka bumi ini untuk memperbaiki amalan dan bekalan ke negeri akhirat kelak. Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. beserta ahli keluarga baginda, pada sahabat, para Tabi' dan Tabi'in serta seluruh pejuang agama Allah diatas muka bumi ini.

Alhamdulillah... sekali lagi ana berkesempatan untuk menitipkan sesuatu didalam blog ini. Memang sudah lama ana tidak menitipkan sesuatu yang datang dari diri ana sendiri. selalunya, ana hanya copy berita-berita "sensasi" yang bermain-main disekitar kita sahaja.

hhmm...untuk permulaannya, ana ingin mengucapkan Salam Ramadhan al-Mubarak pada semua pengunjung Blog ini. Tak lupa juga untuk ana mengucapkan salam Kemerdekaan pada Warga Malaysia (termasuk diri ana.... hehe.... ) yang ke 51 pada tarikh 31 ogos (alhamdulillah..).

hhmm... bercerita mengenai kemerdekaan nih, kalau nak hurai "erti" kemerdekaan yang sebenar sampai esok pon tak habis nih. jadi, ana amik beberapa point penting sahaja untuk dimuat turun dalam penulisan kali ini..

1)Akhlak
-hhmm...kalau dilihat dari bab akhlak pon, dah banyak yang tak bestnya dari yang best. mana perginya tata susila dan adab ketimuran anak-anak muda sekarang?.

2)Penindasan terhadap yang lemah
-hhmm.. orang yang kaya semakin kaya dan orang yang miskin, terus-menerus ditekan. (mana ertinya kemerdekaan ?? pada mereka ini...)


"melihat telatah lautan manusia didataran merdeka malam sebelum 31 ogos sudah cukup meruntunkan hati ini. hhmm... untuk mengubahnya...memang memerlukan kerjasama dan keinginan yang kuat dari semua pihak. tak kiralah ibubapa, saudara mara, kawan-kawan dan juga pemimpin. Ada yang sanggup memakai tanduk syaitan berwarna merah, untuk menyambut kemerdekaan?. Sanggup menjadi seperti syaitan?. Nauzubillah..."


ish3....takmo la cakap banyak2....
cakap banyak, banyak salahnya...
banyak salahnya.... banyak la dosanya...
bila dah banyak dosa...
neraka lah tempatnya...

wallahu'alam....

1 ulasan:

al_irsyad berkata...

yang tak tahan nya tu....

yg berkeluarga pon, anak depa....
Ya Allah... hanya tuhan yang tahu...

sepertinya.... mak ayah tak kisah dengan keadaan anak2 mereka...

ish3.....