Halaman

Jumaat, 17 Oktober 2008

Pro M USM Kesal Penindasan Mahasiswi di UPM

Pulau Pinang, 16 Oktober - Pro Mahasiswa Universiti Sains Malaysia (ProM USM) merakamkan ucapan takziah kepada beberapa aktivis Pro Mahasiswa Universiti Putra Malaysia (ProM UPM) yang telah dikenakan notis 24 jam keluar dari kolej kediaman oleh Universiti di sana baru-baru ini.

USM berpendapat tindakan tersebut adalah sesuatu yang keterlaluan kerana waktu-waktu sebegini adalah ‘musim peperiksaan’.

USM mencadangkan kepada UPM untuk menyiapkan dokumentasi yang perlu dan segera diketengahkan kepada Biro Pengaduan Awam, Jabatan Perdana Menteri; atau Unit Penjaminan Kualiti Universiti (QOMU) di sana sendiri.

Selain itu, USM juga mencadangkan UPM untuk menghantarkan dokumentasi lanjut kepada semua pihak - MP Parlimen, ahli-ahli politik, NGOs, Bar Council, SUHAKAM, media massa dan sebagainya untuk meraih sokongan keadilan dari pihak-pihak berwajib.

USM juga melahirkan rasa syukur kepada Tuhan dan terima kasih kepada pentadbiran Universiti kerana tidak melayan mana-mana pihak (mahasiswa) di sini sebagaimana di UPM walaupun di sini terdapat juga perbezaan ideologi politik dalam kalangan mahasiswa dan staff-staff Universiti- Pro Mahasiswa USM

Sumber


Ucapan Asal Pro Mahasiswa USM

Tiada ulasan: