Halaman

Jumaat, 28 Mac 2008

Bankrapkan Media Utama Negara

a
Ketua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar berkata, PAS menyokong penuh hasrat Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim dan lima negeri kerajaan baru yang diperintah pembangkang untuk menimbangkan saranan memboikot TV3 dan Utusan Malaysia.

Kami rakyat malaysia bersedia membuat satu reformasi dan akan memboikot media utama negara ini bertujuan untuk mengajar dan memberi ingatan bahawa kuasa rakyat tidak boleh dipermainkan.
Sekian lamanya kami rakyat malaysia ditipu, dimomokkan dengan propaganda pemerintah sehingga begitu loya, jijik, muak dan tidak tertahan lagi.Wartawan dan petugas-petugas RTM, TV3, Utusan sanggup dilacurkan oleh BN dengan melanggar etika kewartawanan dalam menyampaikan maklumat kepada rakyat. Ketahuilah RTM,TV3 dan Utusan, sedikit masa lagi kamu semua akan rebah sehinggalah kembali kepada kebenaran.

Ayuh ! Rakyat Malaysia, sahutlah cabaran, jangan beli utusan dan berpuasa lah dari melihat berita-berita palsu dan lihatlah kesannya 1 hari, 2 hari dan seminggu.Bayangkanlah suratkhabar dipandang sepi di kedai-kedai dan tidak laku. Pembekal mengeluh dan tidak sanggup lagi untuk menjadi pengedar suratkhabar yang basi dan beralih kepada media alternatif seperti Harakah, Wasilah, Keadilan dan sebagainya yang seperti pisang goreng.

Boikot boleh mendatangkan kesan besar contohnya sebagaimana dilaporkan Audit Bureau of Circulation (ABC) bahawa apabila berlaku sesuatu kes sesebuah media itu boleh jatuh. Inilah masanya, api bukan lagi kecil, api sudah merebak bahkan tidak mampu lagi dipadam. Rakyat dahagakan berita-berita yang benar dan tidak dimanipulasikan oleh pihak tertentu untuk kepentingan politik sempit mereka.

Kini, tibalah masanya 5 negeri berkabung, bangun sederap, mara sepakat, terbitlah media massa sendiri atas nama Barisan Rakyat untuk Malaysia menggantikan Utusan Malaysia yang sudah menopaus setelah menginjak ke usia 50 tahun.
"

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=8225

Tiada ulasan: